راهکارهای برخورد با فروشندگان سمی در صنعت پخش
25 بهمن 1401 1403-02-16 21:25راهکارهای برخورد با فروشندگان سمی در صنعت پخش
همه مدیران و فعالین شرکت های پخش در مورد اثرات بسیار مخرب فروشندگان سمی بر سازمان و نهایتا فروش اتفاق نظر دارند پس باید بعد از کشف فروشندگان سمی روش های برخورد را بدانیم .
نکته : بنده در مورد فروشندگان سمی هیچ مطلبی در اینترنت پیدا نکردم ؛ کپی کنندگان محترم لطفا اگر میخواهید باز هم این مطلب را کپی کنید حداقل اسم و مشخصات بنده رو حذف نکنید
راهکار اول :
از قدیم گفتند پیشپیری بهتر از درمان است ؛ پس بهترین راهکار این است که اصلا در ابتدای استخدام وقت کافی بگذاریم وچنین فروشنده یی را استخدام نکنیم . اما نکته مهم این است که باید نشانه های فروشنده سمی را خوب بشناسیم و این نشانه ها را در فرد متقاضی بررسی کنیم .
راهکار دوم :
خیلی از فروشندگان سمی از سمی بودن خود و رفتار مخربی که دارند اطلاع ندارند پس دومین راهکار این است که با این فروشندگان سمی با استفاده از گزارش های مستند و درست به صورت قاطع برخورد کرده و انها را از رفتار مخرب خود مطلع کنیم .این بازخورد نباید به صورت کلی مانند شما برای همکارانتان آزار دهنده هستید بیان شود بلکه باید به صورت جزیی و رفتاری اطلاع داده و انتظارات خودمان را برای بهبود آن رفتار مشخص کنیم .
راهکار سوم :
اگر فروشنده با راهکاردوم و مطلع شدن از برخورد های آزار دهنده و انتظارات ما باز هم به رفتار خود ادامه داد در این مرحله مجبور هستید به روش های تنبیهی مانند جریمه های مالی و کسر از حقوق متوسل شوید .
راهکار چهارم :
مکتوب کردن جلسات با فروشندگان سمی و امضا نمودن افراد حاضر در جلسه و در نهایت بایگانی بشود تا قابلیت پیگیری و ارجاع دادن داشته باشد و روند تغییرات مثبت یا منفی بعد از جلسات قابلیت بررسی داشته باشد .
راهکار پنجم :
همانطور که می دانید یک فروشنده سمی مانند یک سیب پوسیده درجعبه سیب می ماند و قابلیت خراب کردن بقیه سیب ها (فروشندگان) را دارد پس باید در اولین فرصت این فروشنده را حتی الامکان از بقیه فروشنده ها جدا کرد ؛ جلسات لازمه را به صورت انفرادی برگزار و تا جایی که امکان دارد ایشان را به صورت دورکاری به کار گرفت و مدیریت کرد . نباید شرایط این فرد را با سایر افراد تیم در میان بگذارید.
راهکار ششم :
به عنوان مدیر باید بدانیم که این فروشندگان سمی زمان و انرژی شما را هدر و بهرهوریتان را کاهش می دهد؛ بنابراین، آنقدر روی رفتار یک فرد تمرکز نکنید که سایر اولویتهای شما را تحتتأثیر قرار دهد .
راهکار هفتم :
قطعا که به عنوان مدیر فروش باید سعی کنیم فروشندگان خود را اصلاح کنیم اما واقعیت این است که خیلی از افراد اشتیاق یا توانایی تغییر را ندارند پس به عنوان آخرین راهکار در این مواقع باید برای تعدیل این فروشندگان تصمیم گیری کنیم و طوری برنامه ریزی کنیم که این تعدیل با کمترین آسیب به سیستم و فرد مورد نظر انجام گیرد .