تاثیرات هوش تجاری در صنعت پخش

تاثیرات هوش تجاری در صنعت پخش

تاثیرات هوش تجاری در صنعت پخش

هوش تجاری چیست؟

هوش تجاری یعنی داشتن دانشی جامع از تمام عوامل ازجمله مشتریان (جامعه و مخاطبین، ارباب رجوع و…) رقبا، محیط اقتصادی، عملیات و فرایند های سازمانی (مالی، فروش، منابع انسانی و… ) که برکیفیت تصمیمات مدیریتی در سازمان تاثیر قابل توجهی دارد، هوش تجاری است.

از مزیت های هوش تجاری می شود به توانمند سازی شما برای تصمیم گیری در تمام عوامل موثر برشرکت و سازمانتان  اشاره کرد. هوش تجاری به شما کمک می کند تا از طریق گزارش گیری و تحلیل داده ها، به عملکردی اثربخش و مطمئن، بدون دردسرهای اضافی و هزینه های اجرائی زیاد دست یابند. ای آر پی (ERP ) و  سی آر ام (CRM) و سایر سیستم ها و نرم افزارها ، ابزارهایی حیاتی برای اداره سازمان ها و شرکت ها هستند.

هوش تجاری در کسب وکار توزیع و پخش

فرقی نمی کند که شما یک شرکت کوچک داشته باشید یا یک عمده فروشی و توزیع مویرگی بزرگ، در هر دوی اینها تقریبا با چالش های یکسانی همانند رقیبانتان مواجه خواهید شد.

تغییر تقاضا های مشتری، افزایش موجودی یک محصول، کاهش حاشیه، رشد رقابت، زنجیره تامین پیچیده و…، بااین حال سوال این است که چگونه با این چالش ها کناربیایید؟چگونه کارایی خود را افزایش دهید، هزینه ها را کاهش دهید و سود را به حداکثر برسانید ودر آخر رقابتی باقی بمانید؟

رونق کسب و کارهای امروزی متکی به نرم افزارهای مدیریتی مدرن است تا بتوان عملیات را یکپارچه کرده و به تغییرات محیطی به سرعت واکنش نشان داد.ازمزیت های این سیستم ها میتوان به همکاری مداوم با مشتریان وشرکا، مدیریت سفارشات، بهبود عملکرد توزیع، تسهیل کردن فرایندها مطلوب نگه داشتن سطح موجودی، کاهش هزینه ها و کشف فرصت ها اشاره کرد.

داشبوردهای هوش تجاری مناسب برای تولید و توزیع

اگرشما مسئول یک شرکت تولیدی و یا توزیعی باشید، متوجه سرعت رقابت در کسب وکارتان شده اید ؛ داشبوردها با ارائه تجزیه و تحلیل های سریع، آسان و قابل درک به این چالش پاسخ مناسبی می دهند.ویژگی های اساسی یک داشبورد هوش تجاری، فراهم سازی یک رابط قابل تنظیم و توانایی درگرفتن اطلاعات به لحظه از منابع مختلف است.

بررسی میزان تحقق اهداف فروش، وصول و پوشش مشتری به تفکیک شعب و فروشندگان، بررسی وصول مطالبات، نقدینگی و… با استفاده از داشبورد های هوش تجاری قابل دسترس است.

مزایای هوش تجاری برای صنعت پخش

ماهیت کسب و کار توزیع و پخش این است که شرکت ها در این بخش با حجم زیادی از محصولات مواجه هستند و این امر به حجم زیادی از داده ها منجر می شود. اکثر شرکت های توزیع کننده، نوعی نرم افزار مدیریت داده ها در اختیار دارند تا بتوانند این حجم داده ها را اداره کنند (ERP).

کلید موفقیت یک عمده فروش یا توزیع کننده، درک این واقعیت است که همه چیز به عرضه و تقاضا مرتبط است. شما باید محصولات مناسب را در زمان مناسب در مقادیر مناسب و قیمت مناسب در اختیار داشته باشید. برای پیش بینی این عوامل، هوش تجاری ویژه توزیع و پخش می تواند به شما کمک کند. هوش تجاری صنعت پخش به شرکت ها بینش بهتری نسبت به عملیات زنجیره تامین شان می دهد و به طور خلاصه، کسب و کارها را قادر می سازد که بدانند که اقدامات تامین کنندگان، مشتریان و شرکای تدارکات بر فعالیت های تولیدی، موجودی انبار و عملیات پخش مویرگی چه تاثیری می گذارد.

با اطلاعاتی که هوش تجاری برای عمده فروشی و توزیع فراهم می کند، شرکت ها به نوبه خود می توانند برای از بین بردن هزینه ها، و به منظور کسب سود، اقدامات لازم را صورت دهند.

دیدگاه خود را به ما بگویید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای دلخواه برای نمایش را انتخاب کنید. سایر فیلدها مخفی می شود. برای ترتیب دلخواه فیلدها را به محل دلخواه بکشید و رها کنید.
  • عكس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • موجودی
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • وزن
  • ابعاد
  • اطلاعات تکمیلی
برای مخفی شدن نوار مقایسه، بیرون از کادر کلیک کنید
مقایسه